2012. szeptember 2., vasárnap

Miért is?


Rajztanár vagyok. Tanítottam majd' minden korosztályt, az elsős kicsikéktől egészen a tanító jelöltekig. Most gimnáziumban tanítok, 5. osztálytól az érettségizőkig.
Van két blogom már. Az egyik nagyon hasonló ehhez, amit tervbe vettem. Van honlapom is. Az egyik szintén hasonló. Meglehetősen sikeres is. Igazából sikeresebb, mint eleinte gondoltam. Azt a tanítványaimnak csináltam, de mint kiderült sok kolléga is használja. 
De nem ez az oka.
Nyáron sok, elsősorban amerikai, kanadai és ausztráliai rajztanár blogját olvasgattam. Nagyon érdekes és leginkább tanulságos volt. 
Érdekes, mert egész más szemléletet láttam. Érdekes mert az általunk (általam) tanított művészet történet onnan kicsit más. Nagyon tetszik, hogy kortárs művészetet milyen komolyan veszik, milyen fontos. Én azt gondolom magamról, hogy nagy hangsúlyt fektetek a kortársakra, és sokat foglalkozom velük. De mint láttam, van még hova fejlődnöm! Érdekes a sok- sok ötletes, meglepő technika. 
Ezért is nagyon tanulságos is volt. Leginkább, a rajz/művészet tantárgy presztízse miatt! (Milyen remek rajztermeket láttam! Nekem sajnos nincs.)
Talán ez az egyik okom.
Sok- sok kreatív technikát kipróbálni, a tanulságokat tovább adni. A megvalósítását is megmutatni. Olyan földhöz ragadt dolgokra is gondolva, mint a szervezés, beszerzés, tárolás...  
Megmutatni, hogy hogyan lehet a művészeteket beépíteni a rajz órákba, szakkörökbe. Hogyan lehet a kortársa művészetet elfogadtatni. 
Nagyon tetszett, hogy összefogják egymás (művésztanárok, rajztanárok, rajzot és művészeteket tanítók) blogjait. 
Egy másik ok, talán...
A sokféle lehetőség. Sok kreatív blog, honlap, újság és üzlet hatalmas kínálata. Időnként nehéz a választás. 
Jó a nagy a választék, a sok lehetőség. Problémának csak azt látom, hogy nehéz az "alkotás menetének" leírásán átlépni. Hogy rengetegen nem tudnak tovább lépni. Hogy a megszerzett anyagismeretet, technikai jártasságot nem tudják, vagy nem merik alkotó módon használni. Pont mint az instant leves porok. Elhittük, hogy nélkülük nem megy, pedig dehogy!  Sőt! 

Azt nem gondolom, hogy én vagyok minden titkok tudója. Ez csak Veletek együtt megy.
Nagyon hiányzik egy fórum, ahol hasonló megszállottak, hasonló érdeklődésűek megoszthatják egymással tapasztalataikat, ötleteiket, a  megvalósításhoz vezető utat. 
Tapasztalatom szerint sok osztálytanító küzd a rajzórákon. 
A művészetek órán, úgy látom gond a szemléltetés. Az elérhető ppt-k és ezek színvonala, kiállítása. A jól használható weblapok megtalálása is sok- sok időt vesz igénybe. 
Szóval, meg kéne próbálni egy használható, érdekes blogot létre hozni!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése